Play
Prev
Next

6 June 2017 / Komunikat w sprawie wcześniejszego wykupu części obligacji serii C

W związku z realizowaną procedurą wcześniejszego wykupu 7.000 obligacji serii C Medort S.A. („Emitent”), na podstawie uchwały Zarządu Emitenta nr 3/05/2017 z dnia 24 maja 2017 roku oraz warunków...

17 May 2017 / Zmiana warunków emisji obligacji serii C i D

W nawiązaniu do raportu bieżącego nr 3/2017 i odbytych w dniu 17 maja 2017 r. Zgromadzeń Obligatariuszy obligacji serii C i obligacji serii D, Zarząd Medort S.A. informuje o...

3 August 2016 / Łódzki ortopeda przejmuje niemieckie firmy – Medort w Forbes

Łódzki ortopeda przejmuje niemieckie firmy.         Medort wyrasta na czołowego producenta sprzętu rehabilitacyjnego na Starym Kontynencie. Firma stworzona przez lekarza ortopedę korzysta na starzeniu się zachodnioeuropejskich społeczeństw i modzie...


Our Achievements

 

  • In April of 2016 Medort Group completed the acquisition of the German company Richter Reha Technik GmbH based in Thurnau in Germany (http://www.richter-reha-technik.de).
  • In 2014, the sales volume of Medort Group was at the level of EUR 61 million, and EBIDTA exceeded EUR 6.5 milion.
  • During the 2014 Rehacare Fair in Düsseldorf, the debut presentation of 30 new products.
  • Brands: Meyra, Vitea Care, Qmed and Memo gain in popularity among users in 65 countries worldwide
  • 2013 was a record year in terms of sales realization – 29,5 mln EUR
  • November 2013 – Acquisition of Meyra Orthopedia GmbH – leader of sales of rehabilitation products in Germany
  • Record sales in 2012 – 21,5 mln EUR
  • Unique, vertically integrated business model
  • Polish market leader with over 18,7 mln EUR turnover in 2011.
  • The broadest product offer on Polish market.
  • The widest own retail network with over 80 outlets.
  • The biggest market share in reimbursed market, exceeding 12%, an even 40% in selected products.
  • Proven expertise in acquisitions on the Polish and CEE market.
  • Growth of scale of business through consolidation of Polish market and investments in other countries of the region.
  • Well adopted own brands with quality product portfolio.
  • Exclusive rights for distribution of global brands.
  • Sales policy based geographic diversification.
  • Balanced growth and decreasing dependence on local reimbursement system.
  • Experienced, competent and modern management team.
  • High technical level of products.
  • Own R&D department and manufacturing facilities for more accurate product development and fast implementation of current market needs.
  • Patented innovative solutions in orthopedic and rehabilitation equipment.